Pemilihan UMNO 2013: Apa Kata Kalau .....


Yer, medan pertempuran untuk merebut jawatan dalam parti UMNO bermula dari peringkat akar umbi sehinggalah ke pucuk pimpinan tertinggi sudah terbuka luas.

Sekarang nie hanya menunggu masa untuk mengisi kekosongan jawatan-jawatan tersebut dengan pemimpin yang benar-benar untuk mengisi asas perjuangan agama, bangsa dan negara atau mengisi jawatan tersebut dengan pemimpin yang sekadar mahu mengisi perjuangan dengan agenda peribadi semata-mata.

Hari ini, kita masih dalam demam hari raya, sibuk dengan rumah terbuka sana dan sini, dalam sibuk-sibuk beraya tu, confirm agenda pertandingan turut mengisi agenda penting rumah-rumah terbuka tersebut..... (rumah terbuka sahabat-sahabat UMNO sahajalah).

Okey, berbalik pada soal pemilihan UMNO ini, aku nak mencadangkan sahaja agar Pengerusi Perhubungan UMNO negeri, Menteri Besar ataupun Ketua Menteri agar tidak bertanding di peringkat pimpinan tertinggi, sama ada Naib Presiden ataupun Ahli Majlis Tertinggi, sebaliknya menumpukan sepenuh perhatian untuk memajukan, memakmurkan atau pun memperkuatkan jentera parti UMNO dan BN di peringkat negeri masing-masing dalam menuju `medan perang PRU14'....


Contohnya Menteri Besar Johor, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, baru-baru ini membayangkan beliau tidak akan menandingi sebarang jawatan peringkat Majlis Tertinggi pada pemilihan Umno kali ini.


Sebaliknya kata Ketua Perhubungan Umno Johor itu, tumpuannya adalah kepada pentadbiran kerajaan negeri.
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

6 Komen

  1. Anonymous
    4:03 PM

    cerita pasal azeez rahim ni memang banyak dah diperkatakan , kes dia sakau duit memang banyak , harap SPRM siasat pasal kes DBKL bagi diskaun RM26 juta tu, mana duit diskaun ? Dengar kata azeez pun terlibat .... macam ni ke Pengerusi Tabung Haji !! Azeez wajib turun , aku memang tak puas hati bila isu ni jadi sejuk . Azeez tak boleh beli semua orang dengan duit laaa

  2. Anonymous
    5:05 PM

    lu bwk la pi sprm....yg lu menceceh kat sini pehall...

    semakkk laaa....

  3. saniali
    5:22 PM

    kalau nak cantik lagi...PM umum semua jawatan termasuk Jawatan Priseden di pertandingkan...baru gentlemen...baru lah menang tu datang nya dari sokongan akar umbi...jangan sekat sekat...jangan jadi penakut..

  4. Anonymous
    8:37 PM

    Pemilihan UMNO 2013: Apa Kata Kalau ..... AH JIB GOR letak jawatan serah kat abang Muhyidin, orang melayu dah tak caya lagi kat ah jib gor lagi orang melayu nak abang muhyidin.

  5. Anonymous
    8:59 PM

    jangan pandang lekeh idris jalang ni ...
    akalnya tinggi ...
    bijaksananya tak terjangkau ...
    pemikirannya tajam amat ...
    pintarnya hebat amat ...
    daya fikirnya elbert eistein pun kalah ...
    luarbiasa ...

    kalau tidak ... kenapakah ah jib gong telah melantik idris jalang menjadi antara pemikir yang menerajui permasalahan kes jenayah berat ...
    polis yang kerja hari-hari melawan jenayah pun tak mampu berfikir dengan baik dan sehebat berbanding dengan idris jalang ...

    sebab itulah selepas medengar nasihat dari idris jalang agar ISA diwafatkan ... Ordinan darurat dilupuskira ...
    ah jib gong lantik pulak idris jalang sebagai ketua think thank untuk menghadapi masalah jenayah berat yang kian meruncing ...

    Negara bakal dijual ...
    aku tengok TV3 tadi ...
    dan aku dapati ...
    TPPA kini sedang dijernihkan oleh kerajaan ...
    promosi sedang dibuat oleh kerajaan ...
    kononnya meluaskan perdagangan ...
    dan malaysia mendapat banyak manfaatnya ...
    hem nampaknya TPPA akan ditandatangani oleh ah jib gong ...
    selepas mewafatkan ISa dan Ordinan Darurat ...
    menyebabkan penjenayah berat bermaharajalela ...
    kini Ah Jib Gong beria-ia memusnahkan negara lagi dengan menandatangani TPPA ...
    dan Akta Hasutan pun khabarnya kini sedang dipinda ...
    mungkin akan berfungsi seperti APA ...
    dimana tugas polis hanyalah sebagai faslitator ... untuk memudahkan para pendemontrasi membuat onar ...
    seperti kata ah jib gong ... umno sedang menerima perubahan yang sedang dilaksanakannya ...
    nasibkaulah labu oii ...
    dapat pm pun berpenyakit down sindrom ...
    ketua pembankang pung berpenyakit gila termakan sumpah ...

  6. Mohd zaflie
    9:56 AM

    Assalamualaikum, Salam Sejahtera. Saya Mohd Zaflie dari 1News RTM Angkaspuri. Saya telah membuat liputan Laporan Khas Ambang Pemilihan UMNO. Disini saya ingin berkongsi link laporan tersebut.

    http://www.malaysia1news.my/articles-videos/ambang-pemilihan-umno-2013_1125.html

    sebarang komen demi penambahbaikan amatlah dialu-alukan.

Post a Comment